پروموشن چیست

پروموشن یک سری استراتژی برای فروش محصولات جدید است. در واقع شما در نظر بگیرید که یک محصول جدید تولید کرده اید. چگونه شما باید دیگران را با این محصول آشنا کنید؟چگونه باید در بازار فروش برای این محصول مشتری بیابید؟ و…

البته تنها این مورد نیست. ممکن است شما محصول جدیدی نداشته باشید. اما یک محصول دارید که کیفیت بالایی نیز دارد ولی مشتریان آن کم شده اند. در این حالت نیز پروموشن می تواند به شما کمک کند. در ادامه شما با مفهوم پروموشن بیشتر آشنا خواهید شد و به پاسخ سوالات بالا نیز دست می یابید.

پروموشن چیست؟

پروموشن (Promotion) یک استراتژی بازاریابی است که باعث ایجاد یک ارتباط و تعامل بین فروشنده و مشتری می گردد. در این روش، شخص فروشنده تلاش می کند که طرف مقابل خود را تشویق به خرید کند. این روش بازاریابی می تواند مشتریان را نسبت به محصول آگاه کرده و علاوه بر آن باعث افزایش فروش گردد.

در پروموشن سعی می شود که اشتیاق خرید با روش های مختلفی در فرد بالا برده شود. در ادامه انواع این روش بازاریابی و همچنین نمونه هایی از پروموشن را برای شما آورده ایم که بیشتر با این روش آشنا شوید.

اهداف اجرای پروموشن

معرفی محصول جدید

همانطور که گفتیم از این روش جهت معرفی یک محصول یا خدمت جدید استفاده می شود.

بالا بردن اگاهی از برند

با این روش می توان در ذهن مخاطب تاثیر گذاشت و باعث ماندگاری برند گردید. همانطور که می دانید شناخته شدن برند شما می تواند در خرید کالای شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد.

اطلاع دادن به مشتری

با استفاده از پروموشن می توان تغییرات و سیاست های جدید ایجاد شده در محصول و برند را به مشتری ها اطلاع داد.

نمایش وجه تمایز محصول

یکی از مواردی که در فروش می تواند بسیار موثر باشد، نشان دادن برتری های محصول خود نسبت به دیگر محصولات می باشد. با این روش بازاریابی شما می توانید مزیت های رقابتی خود را به دیگران نشان دهید.

جذب مشتریان وفادار

اگر شما بتوانید پروموشن را به درستی انجام دهید، می توانید مشتری هایی که می توانند جز مشتری های وفادار شما باشند را جذب کنید.

چگونه پروموشن خوبی را اجرا کنیم؟

اجرا و اهداف پروموشن

شما برای این که بتوانید به همه اهداف پروموشن دست یابید و همچنین با صرف هزینه این روش، نرخ بازگشت بالایی نیز داشته باشد، باید از افراد متخصص در این حوزه کمک بگیرید. شرکت هایی هستند که تجربه و تخصص بالایی در اجرای پروموشن دارند. این شرکت ها همچنین می توانند در تامین نیروی پروموتر به شما کمک کنند.

شرکت خدمات نمایشگاهی زینو، یکی از بهترین ها در این زمینه است. این مجموعه علاوه بر ارائه خدماتی همچون پذیرایی در نمایشگاه، تشریفات نمایشگاهی، اجرای همایش ها و جشنواره ها و…. می تواند در پروموشن نیز به شما کمک کند.

کارشناسان زینو بهترین خدمات مشاوره را در اختیار شما قرار می دهند و همچنین افرادی متخصص و مجرب برای استخدام پروموتر در اختیار شما می گذارند. کافی است جهت مشاوره رایگان اولیه و همچنین استفاده از خدمات زینو، با شماره های ۰۹۱۲۹۴۴۹۲۱۲۰۹۳۹۵۴۶۳۷۸۷ تماس حاصل فرمایید.

پرومتر کیست؟

شخصی که برای اجرای پروموشن در نظر گرفته می شود را پروموتر می نامند. این شخص وظیفه معرفی کردن یک برند و یا یک محصول را دارد. می تواند برای این منظور از فناوری های روز همچون تبلت و فضای اینترنت کمک بگیرد.

انواع پروموشن

پروموشن مستقیم

 با این روش مشتری های بالقوه با روش هایی همچون بازاریابی ایمیلی، اینترنتی و شبکه های اجتماعی جذب می شوند.

پروموشن فروش

در این روش سعی می شود با استفاده از مواردی همچون نمونه کوچک محصول، کوپن و … فروش بیشتری داشته باشند. علاوه بر این با این روش و ارائه راهکارهایی مشتری های قدیمی را باز می گردانند.

پروموشن تبلیغات

شما می توانید با استفاده از تبلیغات به اجرای پروموشن بپردازید. در این حالت می توان محصول را معرفی کرد و باعث شناخته شدن برند شد.

پروموشن به روش شخصی

در این روش فروش به صورت شخص به شخص است که می توان با مشتری صحبت کرد و در او اعتماد و علاقه برای خرید ایجاد کرد.

نمونه هایی از پروموشن

نمونه هایی از پروموشن

در هر نوع کسب و کاری که باشید می توانید با توجه به کار خود از یک یا چند روش پروموشن استفاده کنید. مهمترین مساله این است که شما مشتریان خود را بشناسید و بررسی کنید که کدام روش برای مشتریان شما موثرتر است.

جهت برنامه ریزی ها، شناسایی بازار هدف، آنالیز مشتریان و موارد دیگر شما به حضور یک شخص باتجربه نیاز دارید. شخصی که آموزش لازم در این زمینه را دیده باشد. از این رو توصیه می شود به استخدام یک پروموتر اقدام کنید. جهت استخدام این شخص شما می توانید به مجموعه خدمات نمایشگاهی زینو مراجعه کنید.

تخفیف

یکی از مواردی که می توان با آن مشتری زیادی را جذب کرد، تخفیف است. به خصوص ایرانیان عاشق خریدهای تخفیف دار هستند. حتی اگر آن محصول گران قیمت هم باشد ولی تخفیف خورده باشد، می تواند مشتری های زیادی را جذب کند. شما می توانید برای این روش پروموشن از مناسبت ها استفاده کنید. در مناسبت های مختلف تخفیف هایی را برای مشتریان خود قرار بدهید.

ارسال را رایگان کنید

حتما برای شما هم پیش آمده که هنگام خرید، حضور موردی به اسم “هزینه ارسال” شما را در خرید دچار تردید می کند. حتی اگر قیمت کالا بسیار بالا باشد، باز هم هزینه ارسال کمی برای مشتری ها دوست داشتنی نیست. شما با قرار دادن امکان ارسال رایگان می توانید فروش خود را بسیار بیشتر کنید. همچنین این روش می تواند وجه تمایز شما با سایت رقیب نیز باشد.

دو تا بخر، سه تا ببر

حتما شما هم از این جملات دیده اید، اگر به تعداد خاصی خرید کنید، می توانید یک محصول هم رایگان داشته باشید. این روش بسیار برای افزایش فروش در اجرای پروموشن موثر است. می تواند افراد زیادی را ترغیب به خرید تعداد بیشتر محصولات کند.

ارائه نمونه کوچک محصول

به نمونه کوچک یک محصول، سمپل گفته می شود. شما می توانید به سادگی یک نمونه کوچک از محصول خود را آماده کنید و آن را در باکسی قرار دهید که اطلاعات برند و خرید در آن ثبت شده است. این سمپل ها را به رایگان در اختیار مشتری قرار دهید. به این روش سمپلینگ گفته می شود.

شما با انجام این کار کیفیت محصول خود را کاملا واضح به مشتری نشان می دهید. مشتری نیز می تواند با خیال راحت خرید کند و در صورتی که محصول شما کیفیت بالایی داشته باشد، مطمئن باشید می توانید با این روش سود بسیاری کسب کنید.

باشگاه مشتریان

شما می توانید اطلاعات مشتری های خود را دریافت کنید و برای آنها گاهی پیامک های معرفی محصول جدید و یا تخفیف و… را ارسال کنید. همچنین می توانید به آنها امتیاز بدهید که در صورت خرید این مقدار امتیاز دریافت می کنید. سپس می توانید از این امتیازها برای قرعه کشی، ارائه تخفیف و … استفاده کنید.

استخدام ویزیتور

شما می توانید شخص یا اشخاصی را برای اجرای پروموشن استخدام کنید. این افراد به عنوان ویزیتور به مراکزی که محصول شما را می توانند استفاده کنند مراجعه می کنند و محصول شما را به انها معرفی می کنند. این افراد باید روابط عمومی بالایی داشته باشند که هم بتوانند اشخاص را مجاب کنند به آنها گوش دهند و هم اینکه آنها را ترغیب به خرید محصول کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (56 امتیاز)