غرفه آرایی نمایشگاه

به طورکلی غرفه آرایی نمایشگاه به همه کارهایی گفته می شود که برای زیبا سازی غرفه انجام می شود. این موارد همگی به سمت هدف جذب مخاطب است. در واقع چیدمان غرفه نمایشگاهی باید به گونه ای باشد که در جذب مشتری به ما کمک کند.

عمدتا در غرفه ها، غرفه آرایی شامل پیام های بازاریابی، معرفی خود شرکت و فعالیت ها و همچنین معرفی محصولات و خدمات است. که همه این ها باید با هم به گونه ای باشند که بازدیدکننده تحت تاثیر قرار بگیرد.

چیدمان غرفه نمایشگاه یک هنر است. هنرمند کسی است که هنگام غرفه سازی نمایشگاه، غرفه را به صورتی طراحی کند که در ذهن بازدیدکنندگان ماندگار شود. هر چند غرفه در ذهن ها بیشتر بماند، برند و شرکت و محصولاتی که ارائه می دهند نیز در ذهن ها ماندگار تر می شود.

مرچندایزینگ چیست؟

این عبارت که به آن بازپردازی نیز می گویند در واقع یک شیوه بازاریابی است که در مکان هایی که وظیفه نمایش محصولات را به عهده دارند کمک می کند، محصولات را هدفمند شده تر به مخاطب نمایش دهند. از این بازاریابی جهت ترغیب مشتری به خرید و یا استفاده از کالا بهره می برند. در غرفه نمایشگاهی، غرفه آرایی نمایشگاه در واقع یک مرچندایزینگ است.

مرچندایزر کیست؟

به شخصی که شیوه بازاریابی مرچندایزینگ را اجرا می کند، مرچندایزر می گویند. این شخص باید بسیار خلاق و خوش ذوق باشد و بتواند با تحلیل صحیح و اصولی رفتار بازدیدکنندگان، بهترین چیدمان غرفه نمایشگاهی را داشته باشد.

شما برای غرفه نمایشگاهی خود باید یک شخص یا تیم را جهت غرفه آرایی استخدام کنید. این اشخاص با تجربه و مهارتی که دارند و همچنین در نظر گرفتن بسیاری از نکات و شرایط، بهترین چیدمان را برای غرفه شما انجام می دهند.

شرکت خدمات نمایشگاهی زینو، علاوه بر خدماتی همچون پذیرایی در نمایشگاه، تامین نیروهای مورد نیاز نمایشگاهی را نیز انجام می دهد. زینو با تیمی خوش ذوق و متخصص می تواند شما را در غرفه آرایی نمایشگاهی همراهی کند. کافی است با شماره های ۰۹۱۲۹۴۴۹۲۱۲۰۹۳۹۵۴۶۳۷۸۷ تماس اصل فرمایید.

موارد مهم در غرفه آرایی نمایشگاه

مرچندایزر کیست

در ادامه به نکاتی اشاره می کنیم که شما باید در چیدمان غرفه نمایشگاهی خود آن ها را در نظر بگیرید. توجه داشته باشید که شخصی که به عنوان مرچندایزر استخدام می کنید، کاملا به این اصول مسلط است و از این رو استرس شما را برای این قسمت از برنامه ریزی غرفه نمایشگاهی کاهش می دهد.

دقیقه آخری نباشید

برنامه ریزی برای طراحی یک غرفه کار یک شب و دقیقه های آخر نیست. شما اگر می خواهید در غرفه نمایشگاهی خود موفق عمل کنید، باید حتما از قبل به طراحی آن نیز فکر کنید و برنامه ریزی مناسبی را برای آن در نظر بگیرید. همانطور که گفتیم قرار است غرفه آرایی شما، باعث ماندگی برند و محصولتان در ذهن بازدیدکنندگان شود. پس برای آن بیشتر وقت بگذارید.

از قدرت رنگ ها غافل نشوید

مطمئنا شما در غرفه خود از یک یا چند رنگ استفاده می کنید. توجه داشته باشید که رنگ ها قدرت بسیار زیادی دارند و شما باید در انتخاب رنگ ها بسیار بادرایت عمل کنید. هر رنگ تاثیر خاصی در ذهن بازدیدکننده می گذارد.

شما باید آنچه را که می خواهید به بازدیدکننده القا کنید را در نظر بگیرید و سپس با توجه به آن یک رنگ مناسب را جهت غرفه آرایی نمایشگاه خود انتخاب کنید. به طور مثال اگر حرفه شما در زمینه آرامش است، یک رنگی را انتخاب کنید که آرامش را به بازدیدکننده القا کند. در زیر چند نمونه رنگ و تاثیر آن را برای شما آورده ایم:

  • رنگ سیاه: این رنگ جایگاه شما را کاملا سنتی و آمرانه نشان می دهد.
  • قرمز: غرفه شما را قوی و پرانرژی نمایش می دهد.
  • رنگ سبز: غرفه شما را قابل اعتماد جلوه می دهد.
  • صورتی: باعث می گردد غرفه شما حالت آرامش بخش داشته باشد.
  • و.

تیزرها و کلیپ داشته باشید

ارتباط غیر کلامی مخصوصا به صورت فیلم می تواند بسیار موثر عمل کند. از این رو شما می توانید یک lcd بزرگ در غرفه خود قرار دهید و کلیپ ها و تیزرهایی را در آن نمایش دهید. این کلیپ ها می توانند معرفی شما و محصولاتتان، آنچه که در آینده در نظر دارید و…. باشد. شرکت تشریفات نمایشگاهی زینو، می تواند در ساخت کلیپ و تیزر نمایشگاهی به شما کمک کند.

از تصاویر استفاده کنید

مغز انسان تصاویر را بسیار سریع تر از متن و پردازش می کند. از این رو شما می توانید با به کارگیری تصاویر مناسب و مرتبط در غرفه خود، در غرفه آرایی خود قدمی جلوتر از رقیبان باشید. البته توجه داشته باشید که هر عکسی مناسب نیست. عکس های استفاده شده باید کاملا هدفمند باشند.

از این رو ما به شما توصیه می کنیم که حتما برای چیدمان غرفه نمایشگاهی خود از یک فرد متخصص کمک بگیرید که بتواند در تمام این موارد به شما مشاوره لازم و درستی ارائه دهد.

نقطه منحصر به فرد خود را به نمایش بگذارید

چیدمان غرفه نمایشگاهی

اگر دنیای کسب و کار شما زیاد پررقابت نیست و نیازی به پیشی گرفتن از رقیبان خود ندارید، این مورد شاید زیاد مهم نباشد. اما اگر شما کسب و کاری دارید که باید با رقیبان زیادی در رقابت باشید، پس حتما به این نکته توجه ویژه ای داشته باشید.

شما حتما چیزی دارید که شما را از دیگر رقیبان متمایز می کند. این مورد را باید در غرفه آرایی نمایشگاهی خود به صورت برجسته به بازدیدکنندگان نمایش دهید. نمایش آن روی lCD یکی از روش هایی است که برای این مورد می توانید از آن بهره ببرید.

متفاوت فکر کنید

داشتن یک سری از ایده ها می تواند در موفقیت غرفه شما بسیار موثر باشد. استفاده از هدایای تبلیغاتی یکی از این موارد است. درست است که می تواند برای ما هزینه بر باشد، ولی استفاده از آن در بازاریابی مرچندایزینگ و همچنین غرفه آرایی می تواند برای شما نتایج خوبی را به همراه داشته باشد. این هدایا یکی از روش های ماندگار کردن برند شما در ذهن بازدیدکنندگان است.

همچنین می توانید مسابقاتی در غرفه خود داشته باشید و یا از روش های مختلفی برای ارتباط گرفتن و همراه کردن بازدیدکننده در غرفه خود استفاده کنید. همانطور که گفتیم یکی از اهداف ماندگاری در ذهن است و حضور مخاطب در یک سری موارد می تواند او را به سمت برند شما جذب کند.

خدمات دیگر ما: تامین نیروی ایونت پلنر ، نیروی بارمن نمایشگاه ، تامین نیروی پرومتر و سمپلر