تاثیر اینفلوئنسر در تبلیغات نمایشگاهی

در این مطلب می خواهیم درباره اینکه اینفلوئنسر کیست و همچنین تاثیر اینفلوئنسر در تبلیغات نمایشگاهی صحبت کنیم. امروزه رقابت بین شرکت ها و کمپانی ها بسیار تنگاتنگ است و فقط مجموعه‌هایی در این تورنمنت و میدان رقابت باقی می مانند که بتوانند از تمامی وسایل، ابزار و ترفندهای جلب مشتری به نحو احسن استفاده کنند.

یکی از این ابزارها اینترنت می باشد. ویروس کرونا ثابت کرد که شرکت هایی که بیشتر به صورت اینترنتی در اینستاگرام و یا یوتیوب و یا هر شبکه اجتماعی دیگر محصولات و خدمات خود را تبلیغ می کنند، می‌توانند خود را از دیگر شرکت هایی که از این ابزار استفاده نمی کنند پیشی بگیرند. هرچه میزان استفاده مجموعه ها و شرکت ها از ابزار اینترنت بیشتر و بهتر و خلاقانه تر باشد می توانند بقای مجموعه خود را تضمین کنند. در غیر این صورت دیر یا زود از بین می روند و ورشکسته می شوند.

اینفلوئنسر کیست؟

قبل از اینکه درباره تاثیر اینفلوئنسر در تبلیغات نمایشگاهی صحبت کنیم بهتر است اول با اینفلوئنسر آشنا شویم. اینفلوئنسر در لغت به معنای فرد تاثیرگذار می باشد. اینفلوئنسرها کسانی هستند که در شبکه های اجتماعی علی الخصوص اینستاگرام و یوتیوب فعالیت می کند و بازدید کننده ها و فالوورهای بسیاری دارند. اینفلوئنسرها کسانی هستند که مردم زیادی آنها را دوست داشته و در تصمیمات افراد تاثیرگذار هستند.

برای مثال زمانی که ایلان ماسک از سهم دوج حمایت کرد این سهم رشد چشمگیری پیدا کرد. در اینجا ایلان ماسک به عنوان یک اینفلوئنسر محسوب می شود، که می‌تواند بر روی تصمیمات دیگران تاثیر گذار باشد. شرکت ها و کمپانی ها می توانند با استخدام یک اینفلوئنسر حرفه ای خدمات و محصولات خود را به صورت جذاب و دیدنی برای عموم مردم به اشتراک بگذارد و این امر موجب افزایش فروش و اعتبار شرکت ها می شود.

حتی زمانی که شرکت ها در انواع رویدادها و مناسبت ها در نمایشگاه ها حضور پیدا می‌کنند و برای مجموعه خود غرفه اجاره می‌کنند، می‌توانند توسط اینفلوئنسر، تعداد خیلی زیادی از بازدیدکنندگان را جهت بازدید از غرفه نمایشگاهی مجموعه به نمایشگاه‌ها بکشانند.

دسته بندی اینفلوئنسرها در اینستاگرام

اینفلوئنسرها در اینستاگرام

شما برای بهره مندی از تاثیر اینفلوئنسر در تبلیغات نمایشگاهی می توانید از تبلیغات این اشخاص در اینستاگرام بهره مند شوید. در برنامه اینستاگرام این اشخاص در دسته های مختلفی وجود دارند که در ادامه به آن ها می پردازیم.

مگا اینفلوئنسرها

مگا اینفلوئنسرها افرادی هستند که تعداد دنبال کنندگان آنها به بیش از یک میلیون نفر می رسد. این افراد می توانند به علت فالوورهای زیاد جریان ساز شوند. سلبریتی ها افراد خاص سیاسی جزء این دسته حساب می شوند. تبلیغ در پیج این نوع افراد بسیار هزینه بر و گران قیمت است.

ماکرو اینفلوئنسرها

تعداد فالوورها و دنبال کننده های این دسته از اینفلوئنسرها از دسته قبل کمتر است و بین ۱۰۰ هزار تا یک میلیون نفر می باشد. در ایران تعداد این نوع از اینفلوئنسرها بسیار زیاد می باشد. هزینه تبلیغ در این پیج ها کمتر از مگان اینفلوئنسرها می باشد.

میکرو اینفلوئنسرها

تعداد مخاطبان و بازدیدکنندگان این پیج ها بین ۱۰ هزار تا ۱۰۰ هزار نفر می باشد. معمولاً افرادی که در این پیج ها هستند بسیار یکدست تر از دو دسته گفته شده در بالا هستند و بسیار مورد توجه شرکت ها برای تبلیغ هستند. از این رو می توانید برای بهره مندی از تاثیر اینفلوئنسر در تبلیغات نمایشگاهی از این دسته استفاده کنید.

نانو اینفلوئنسرها

تعداد بازدیدکنندگان و مخاطبان کمتر از ماکرو اینفلوئنسرها می باشد. این دسته معمولاً افرادی از یک محله یا یک کار خاص در جامعه هستند. با توجه به دسته بندی اینفلوئنسرها شرکت ها و کمپانی ها می توانند بر اساس مقدار هزینه ای که می خواهند صرف کنند یکی از آنها را انتخاب کنند اما برای شروع بهتر است از دسته هایی با تعداد فالوورهای کمتر استفاده شود.

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ یعنی بازاریابی توسط افراد تاثیرگذار. بسیاری از تبلیغ های رسانه های ملی برای تاثیر گذاری بهتر توسط افراد مشهور مانند سلبریتی ها و ورزشکاران و غیره استفاده می کنند، همانند تبلیغ شهر فرش توسط بازیگر پژمان جمشیدی. اینگونه می توانند از تاثیر اینفلوئنسر در تبلیغات بهره بگیرند و جذب مشتری بیشتری داشته باشند.

این نکته را در نظر بگیرید اگر قصد احداث یک غرفه در نمایشگاه را دارید بهتر است برای تبلیغ محصولات و کالاهای خود از افراد مشهور استفاده کنید. جهت انجام این کار ساعت شلوغ نمایشگاه را مد نظر بگیرید و در همان ساعت از یک فرد مشهور برای حضور در غرفه دعوت کنید.

متوجه می‌شوید که تعداد زیادی از بازدید کنندگان و مخاطبان حاضر در نمایشگاه به غرفه هجوم می آورند. همین امر باعث تبلیغ برند شرکت کمپانی شما می شود. همچنین می توانید از سلبریتی ها بخواهید حضور شما در نمایشگاه را اعلام کنند و یا در تیزر غرفه شما حضور داشته باشند.

تاثیر اینفلوئنسر در تبلیغات نمایشگاهی

معمولاً شرکت ها و کمپانی های معروف برای تبلیغ های موثر و بهتر از افراد مشهور و محبوب جامعه استفاده می کنند. بسیاری از کمپانی ها و شرکت ها هنگامی که در یک رویداد و مناسبت در نمایشگاه غرفه احداث می کنند، حتماً این برنامه حضور یک فرد تاثیرگذار و مشهور در غرفه خود را دارند.

زیرا این امر سبب می شود که مردم برای دیدن و عکس گرفتن با آن فرد مشهور به غرفه مراجعه کنند .خواه یا ناخواه تمامی محصولات خدمات و برند شما در ضمیر ناخودآگاه مخاطبان و بازدید کنندگان درج می شود و هنگامی که بخواهند یک محصول را بخرند شکل و اسم برند شما در ذهن آنها تداعی می شود.

همانطور که گفتیم حضور اینفلوئنسرها در غرفه و یا تیزر شما می تواند شما را در ذهن ها ماندگار کند. چون این اشخاص برای مردم بسیاری محبوب هستند و دنبال می شوند.

کلام آخر…

از تاثیر اینفلوئنسر در تبلیغات نمایشگاهی غافل نشوید. اینفلوئنسرها می توانند در میزان فروش محصول بسیار تاثیرگذار و حائز اهمیت باشند. پس هنگامی که در یک غرفه نمایشگاهی حضور پیدا می کنید و می خواهید هر چه بهتر و خاص ‌تر محصولات و خدمات شما تبلیغ شود، بهتر است در ساعات شلوغ نمایشگاه از یک فرد مشهور و محبوب جهت تبلیغ در غرفه خود استفاده کنید.

شرکت خدمات نمایشگاهی زینو می تواند بهترین خدمات را هنگام حضور در رویدادها و نمایشگاه ها به شما عزیزان ارائه دهد کافیست با شماره های  ۰۹۱۲۹۴۴۹۲۱۲ – ۰۹۳۹۵۴۶۳۷۸۷ تماس حاصل فرمایید.

بیشتر بخوانید: خدمات نمایشگاهی در تهران ، عکاسی و تصویر برداری نمایشگاهی

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4.9/5 - (27 امتیاز)