آداب حضور در نمایشگاه

موارد زیادی وجود دارد که می تواند میزان جذب مشتری و بازدید از غرفه نمایشگاهی شما را بالا ببرد. از این عوامل می توان به موارد زیر اشره کرد:

  • نوع و چینش محصولات
  • طراحی دکور غرفه نمایشگاهی
  • موقیت غرفه شما در نمایشگاه
  • میزان پویایی کارکنان شما در نمایشگاه
  • و…

اما آنچه که در میزان فروش شرکت یا کمپانی شما بیشترین تاثیر را دارد، آداب حضور در نمایشگاه است. هر چه مجموعه شما به این آداب بیشتر پایبند باشد، مطمئن باشید که میزان فروش شما هم بیشتر می شود.

آداب حضور در نمایشگاه

نحوه شروع گفتار با مشتری

در این مورد باید به این نکته توجه کنید که هنگامی یک مشتری وارد غرفه شما می شود، خیلی سریع و عجولانه به اصل مطلب اشاره نکنید. پرسیدن سوالاتی مانند از کدام محصول ما خوشتان آمده است؟ یا، بفرمایید چه خدمتی از من بر می آید؟ و … .  این تیپ از سوال ها اشتباه نیستند، فقط باید زمان پرسیدن آن را بلد باشید و در همان ابتدا از این جور سوالات استفاده نکنید.

در مرحله اول به مخاطب خود اجازه دهید تا مشتری غرفه، محصولات و خدمات شما را مشاهده کند. در مرحله دوم سعی کنید سوالاتی از او بپرسید که یک جو صمیمانه و فضایی دوستانه ایجاد کند. بدین روش مخاطب ترغیب به صحبت کردن می شود. از جمله سوالاتی که می توانید با آنها سر صحبت را با مخاطب باز کنید:

  • آیا از قبل با شرکت ما آشنایی دارید؟
  • حیطه فعالیت های شما در چه زمینه ایی است؟

نکته: طوری حرف نزنید که مخاطب شما احساس کند صرفا فقط برای فروش محصول و خدمات با او ارتباط برقرار کرده اید کند، بلکه باید احساس کند که می خواهید به او کمک کنید.

دریافت اطلاعات مشتری

یکی دیگر از آداب حضور در نمایشگاه گرفتن اطلاعات مشتری از قبیل شماره تماس، ایمیل و شبکه های اجتماعی آنها است. این کار چندین حسن برای شما دارد از جمله آنها:

  • به مشتری خود این مطلب را منتقل می کنید که کار وی برای شما حائز اهمیت است و شما درصدد کمک به وی هستید.
  • می توانید پیشنهادات خود را از این طریق به مشتریان خود انتقال دهید.
  • بعد از نمایشگاه باز هم مشتریان خود را دارید و می توانید محصولات خود را به فروش برسانید.

نکته: به این مطلب توجه کنید که در اول ارتباط، اطلاعات رو از مخاطب طلب نکنید و بگذارید اول ارتباط شما با وی قوی و صمیمانه تر شود بعد اطلاعات را از وی دریافت کنید.

نحوه دادن اطلاعات شرکت یا مجموعه خود به بازدیدکنندگان

یکی دیگر آداب حضور در نمایشگاه دادن اطلاعات شرکت یا مجموعه خود به بازدیدکنندگان واقع در نمایشگاه است. این اطلاعات شامل شماره تماس شرکت، ایمیل شرکت و شماره شبکه های اجتماعی که شرکت در آن ها فعالیت دارد است. این کار باعث می شود که مشتری به راحتی با مجموعه شما ارتباط برقرار کند. راه های دادن اطلاعات خود به یازدیدکنندگان:

  • تهیه و توزیع بروشورهای زیبا و ساده بین افراد.
  • تهیه و چسباندن پوستر در جاهای مختلف نمایشگاه و غرفه.
  • معرفی شرکت خود به وسیله کارکنان.

نکته: سعی کنید با زبان ساده در یک یا دو صفحه، خدمات و محصولات خود را معرفی کنید و نحوه ارتباط مشتری با شرکت را در پایان آن بنوسید. به این نکته توجه کنید که بروشورهای شما متن های طولانی و خسته کننده نباشد.

سعی کنید با تک تک سلول های خود صحبت ها و رفتارهایتان را حس کنید

آداب حضور در غرفه نمایشگاه

تمامی روانشناسانی که در حوزه ارتباطات موثر کار و فعالیت می کنند، بر این باورند که هنگام برخورد با مخاطب خود، سعی کنید از کلمات مناسب و با لبخنده و گشاده رویی صحبت کنید. این مورد بسیار شما را در دل مخاطبتان جای می دهد. اما نکته حائز اهمیت این است که اگر می خواهید تمامی این کارها را انجام دهید، با تک تک سلول ها و از عمق وجود و صادقانه انجام دهید. آن موقع است که تاثیر حداکثری این لبخند و گشاده روی را مشاهده خواهید کرد.

نکته: شما باید کم کم در ارتباطات خود کلمات نادرست و رفتارهای نامناسب خود را اصلاح کنید و جای آن را با کلمات و رفتارهای درست پر کنید. این کار را باید کم کم انجام دهید زیرا اگر بخواهید بصورت آنی و یک جا کنار بگذارید، رفتار شما مصنوعی و غیر واقعی می شود.

استایل خوشامدگویی

یکی از مواردی که جز آداب حضور در نمایشگاه است، داشتن استایل خوشامدگویی می باشد. برای اینکه یک ژست مناسب خوشامدگویی داشته باشید باید موارد زیرا رعایت کنید:

  • لبخند بزنید(یادتان باشد که لبخندتان از ته دل باشد).
  • شل و ول نایستید و محکم و صاف باشید.
  • از کلمات مناسب جهت خوشامدگویی استفاده کنید.

همیشه به این نکته توجه کنید که لبخند هزینه ایی ندارد اما میزان نفوذ شما در دل مخاطبان را به شدت افزایش می دهد.

همیشه آمادگی خود را در غرفه نمایشگاهی حفظ کنید

در آداب حضور در نمایشگاه، این مورد بسیار اهمیت دارد. هنگامی که در غرفه های نمایشگاهی حواستان به بازدیدکننگان نباشد و با کارهای دیگر مثل صحبت با دیگر همکاران خود را مشغول کنید، مخاطبانی که از جلوی غرفه شما عبور می کنند، خود را موذب می دانند که به غرفه شما بیایند.

شما باید در تمامی اوقاتی که در غرفه خود هستید حواستان به بازدیدکنندگان باشد. زیرا این کار پویایی و فعال بودن غرفه شما را نشان می دهد و بازدیدکنندگان را ترغیب می کند که از غرفه شما دیدن کنند.

پوشش و نوع لباس کارکنان در غرفه نمایشگاهی

یکی از تاثیر گذارترین موارد در آداب حضور در نمایشگاه نوع پوشش و لباسی است که کارکنان می پوشند. برای انتخاب پوشش و لباس کارکنان غرفه به موارد زیر توجه کنید:

  • لباس ها باید از رنگ های متناسب با غرفه و برند طراحی شوند.
  • لباس ها باید به صورت رسمی باشند.
  • تمامی لباس های کارکنان باید مثل هم باشند.
  • از پوشیدن لباس های اسپرت خودداری فرمایید.
  • کارکنان خانوم نباید آرایش غلیظ داشته باشند.

نکته: اگر موارد بالا را در پوشش و نوع لباس رعایت کنید، بازدیدکنندگان شما را به صورت یک مجموعه حرفه ایی نگاه می کنند و میزان قابل توجهی فروش و قراردادهای شما بالا می رود.

سعی نکنید فروشنده باشید، بیشتر کمک کننده باشید

یک فرد حرفه ایی در غرفه نمایشگاهی بیشتر شنوده است تا گوینده. اگر بتوانید یک شنونده خوبی باشید، دیگر بازدیدکنندگان به چشم یک فروشنده به شما نگاه نمی کنند. بلکه شما را به عنوان یک همراه و کمک کننده تلقی می کنند. اگر این حس در بازیدکننده افزایش پیدا کند، تمام نیازها و درخواست های خود را با شما در میان گذاشته و شما بهتر و بیشتر می توانید محصولات و خدمات خود را ارائه دهید.

نبایدهای آداب حضور در نمایشگاه

نبایدهای آداب در غرفه نمایشگاهی

در آداب حضور در نمایشگاه برخی از کارهای بسیار کوچکی هستند که نباید کارکنان و غرفه داران انجام دهند:

  • در موقع کار هیچ وقت چیزی نخورید و ننوشید (بخصوص آدامس جویدن)
  • هیچ وقت در غرفه نمایشگاهی ننشینید، زیرا این کار بی احترامی به بازدیدکننده است.
  • در ابتدای گفتگو و ارتباط با مخاطبان نام کوچک او را بپرسید.
  • صحبت کردن با همکاران و استفاده از گوشی همراه را به حداقل برسانید.
  • در هنگام گفتگو با بازدیدکنندگان ساعت خود را نگاه نکنید.

کلام آخر….

آداب حضور در نمایشگاه یک مساله ای است که باید کارکنان آن را آموزش دیده باشند. در مجموعه خدمات نمایشگاهی زینو، تمام کارکنان برای انجام وظایف خود و همچنین تشریفات در نمایشگاه، آموزش های لازم را فراگرفته اند.

از این رو شما می توانید مطمئن باشید که نیروهای مجموعه ما می توانند بهترین و با کیفیت ترین خدمات را به شما ارائه دهند. جهت ارتباط با ما، دریافت راهنمایی و مشاوره رایگان و دریافت خدمات با شماره های ۰۹۱۲۹۴۴۹۲۱۲ – ۰۹۳۹۵۴۶۳۷۸۷ تماس حاصل فرمایید.

توجه کنید که آداب حضور در نمایشگاه و رفتار در غرفه نمایشگاهی یکی از عواملی است که هرچند ساده گرفته می شود ولی بسیار در غرفه شما موثر خواهد بود. خوش رویی و تمام موارد ذکر شده در بالا را حتما مد نظر قرار دهد که بتوانید بهترین ارتباط را با مشتریان خود بگیرید.

بیشتر بخوانید: مهماندار نمایشگاه 

4 پاسخ
  1. صادقی
    صادقی گفته:

    سلام
    نیروهای نمایشگاه مگه توسط شما استخدام نمی شوند؟ این افراد تمام این ویژگی ها را دارند؟

    پاسخ
    • مدیر سایت
      مدیر سایت گفته:

      سلام بر شما
      بله. تامین نیروی انسانی در مجموعه ما انجام می شود. تمامی نیروهایی که در مجموعه ما هستند کاملا به وظایف و حرفه خود آگاهی دارند و این موارد را رعایت می کنند. توجه داشته باشید که این مقاله به عنوان اگاهی دهنده شرایط حضور برای علاقه مندان در سایت قرار گرفته است و کسانی که از خدمات نمایشگاهی ما استفاده می کنند نیازی به نگرانی بابت رفتارهای کارکنان نخواهند داشت.

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (46 امتیاز)