تراکت پخش کن نمایشگاه

در این مقاله قرار است درباره اهمیت پخش تراکت، بهترین زمان برای پخش آن، مزیت های تراکت، ویژگی های نیروی تراکت پخش کن و در آخر درباره دادزن برای تبلیغات نمایشگاهی صحبت کنیم.

تراکت ها برگه های تانخورده تبلیغاتی هستند که شرکت های دولتی و غیر دولتی با هدف های گوناگونی همچون تبلیغ برای همایش ها، کنسرت ها، جشواره ها و همچنین تبلیغات برای معرفی کالا یا خدمات یک شرکت، استخدامی ها و غیره… مورد استفاده قرار می دهند.

شما عزیزان باید به طوری تراکت های خود را طراحی کنید که در مرحله اول متناسب با هدف شرکت باشد و در مرحله دوم جذاب و با خلاقیت طراحی شود. در این صورت است که می توانید حداکثر بهره را از روش پخش تراکت برای تبلیغات نمایشگاه خود ببرید.

شرکت خدمات نمایشگاهی زینو می تواند با طراحی انواع تراکت نمایشگاهی و همچنین با تامین نیرو جهت پخش تراکت در نمایشگاه بهترین خدمات را به شما عزیزان ارائه دهد.

اهمیت پخش تراکت در تبلیغات نمایشگاه

در این قسمت می خواهیم به اهمیت پخش تراکت بپردازیم.

ارتباط گرفتن با مخاطبان به صورت مستقیم

هنگامی که به یک شخص تراکت تبلیغاتی می دهید، آن شخص بدون واسطه می تواند محصولات و خدمات مجموعه شما را مطالعه کند. این ارتباط گرفتن مخاطبات با شما باعث می شود که اعتماد بیشتری بین شما و مخاطب ایجاد شود و فروش شما افزایش می یابد.

برای مثال تراکت پخش کن نمایشگاه با یک ارتباط مستقیم و کارامد می تواند علاوه بر تبلیغ محصولات شرکت، بازدیدکنندگان را به غرفه هم دعوت نماید.

سنتی بودن

اگه شما در فضای مجازی فعال هستید، متوجه شده اید که تبلیغات گسترده ایی به صورت متن، فیلم و عکس وجود دارد. به دلیل این گستردگی چشم های شما به آن ها عادت می کند و به صورت خوانده نشده تبلیغات را رد می کنید.

در تبلیغات سنتی هنگامی که برگ های رنگارنگ و زیبا که به صورت خلاقانه طراحی شده است را با دست لمس می کنیم، هم حس بهتری پیدا می کنیم و هم آنها را کامل می خوانیم و به صورت سرسری از آن رد نمی شویم.

اما به این نکته توجه کنید که این تبلیغات باید به صورت خلاقانه باشند و در آنها بیش از حد از متن استفاده نشود.

هزینه پایین تر نسبت به تبلیغات دیگر

هزینه چاپ تراکت و تامین نیروی تراکت پخش کن برای پخش تراکت ها، هزینه بسیار پایین تری نسبت به تبلیغات دیگر مانند استفاده از رسانه های ملی و یا نصب بنر در خیابان ها و غیره دارد.

این نکته را فراموش نکنید که طراحی یک تراکت خلاق نیاز به افراد متخصص و حرفه‌ای دارد تا بتواند با در نظر گرفتن تمام جزئیات بیشترین نفوذ را در ذهن و قلب مخاطب هدف ایجاد کند.

بهترین زمان برای پخش تراکت

بهترین زمان برای پخش تراکت نمایشگاهی

اگر می خواهید بیشترین بازدهی از پخش تراکت را داشته باشید، حتماً باید زمان را در نظر بگیرید.

پخش تراکت در روزهای تعطیل

در روزهای تعطیل رسمی مانند جمعه ها و غیره افراد دغدغه های ذهنی کمتر و وقت آزاد بیشتری دارند. از این رو با پخش تراکت در روزهای تعطیل می توانید بیشترین بازدهی را از آن جهت که مخاطبان تراکت های شما را بخوانند ببرید.

پخش تراکت در ساعات شلوغ

سعی کنید هنگامی تراکت ها را پخش کنید که بیشترین عبور و مرور مردم در سطح شهر باشد. برای مثال: هنگام پایان ساعات کاری، ساعات ترافیک، در تابستان ها هنگامی که هوا خنک می شود. اگر جامعه هدف تراکت های شما کودکان است هنگام تعطیلی مدارس. اگر به عنوان یک تراکت پخش کن در نمایشگاه حضور دارید بهترین ساعات بعد از ظهرها می باشد.

پخش تراکت در رویدادهای خاص

رویدادهای خاص مانند برگزاری نمایشگاه ها، همایش ها، کنسرت ها و غیره می باشد. در این روز تعداد زیادی از افراد در یک مکان مشخص جمع می شوند و بهترین زمان برای پخش تراکت می باشد.

انواع مکان ها برای پخش تراکت

انواع مکان هایی که می توانید با پخش تراکت بیشترین بازدهی را داشته باشید، در ادامه برای شما آورده شده است.

پخش تراکت در ایستگاه های حمل و نقل

در ایستگاه های حمل و نقل مانند ایستگاه های مترو، ایستگاه های اتوبوس؛ ایستگاه تاکسی چون افراد با سلایق مختلفی وجود دارند و همچنین بعد از سوار شدن وقت کافی تا رسیدن به مقصد دارند، می توانند به طور کامل تراکت هایی را که به آنها داده می شود به صورت کامل بخوانند.

البته این نکته را در نظر بگیرید که در این مکان ها نمی توانید به جامعه خاصی تراکت پخش کنید.

توزیع و پخش براکت در درب منزل

این روش از توزیع، سنتی ترین و قدیمی ترین روش در پخش تراکت می باشد. در هنگام پخش و توزیع تراکت در درب منزل به این نکات توجه کنید که تراکت ها نباید در نقاط کور انداخته شوند. مانند درب پارکینگ ها. همچنین می توانید برای بازخورد بیشتر، تراکت ها را در میان شرکت ها و رستوران ها توزیع کنید.

پخش تراکت در مراکز خرید

در مکان های خرید به دلیل رفت و آمد زیاد می توانند بازخوردهای خیلی خوبی از پخش تراکت بگیرید. برای مثال اگر کسی در یک مرکز خرید مغازه دارد، می تواند تراکت های خود را به عنوان آوردن یک محصول جدید و یا آف یا همان تخفیف چاپ، طراحی و توزیع کند‌.

پخش تراکت در نمایشگاه ها

پخش تراکت در نمایشگاه ها

در کشور ایران با مناسبت ها و رویدادهای مختلف ای نمایشگاه برگزار می شود. از جمله از این نمایشگاه ها می توان به نمایشگاه های فرهنگی، هنری، صنعتی، بین المللی و غیره اشاره کرد.

در این نمایشگاه ها مخاطبان و بازدید کننده های بسیاری حضور پیدا می‌کنند که بهترین زمان و مکان مناسب برای پخش تراکت در میان یک جامعه خواص می باشد.

شرکت خدماتی نمایشگاهی زینو می‌تواند در زمینه انواع خدمات نمایشگاهی مانند تامین نیروی تراکت پخش کن، تامین نیرو های نمایشگاهی پذیرایی و غیره بهترین خدمات را ارائه دهد.

توزیع و پخش تراکت در مراکز علمی

مراکز علمی مانند دانشگاه ها و مدارس یک ظرفیت مهم و نهفته به حساب می آید. برای مثال اکثر دانشجویانی که در دانشگاه های شهرهای مختلف درس می خوانند، می خواهند در کنار درس یک شغل مناسب هم پیدا کنند.

شما می توانید با پخش تراکت های مربوط به استخدامی در میان این جامعه علمی افراد مورد نیاز خود را جهت استخدام پیدا کنید.

انواع روش های پخش تراکت

جهت پخش تراکت چندین روش وجود دارد از جمله از این روش ها:

چسباندن تراکت با چسب به مکان های مورد نظر

همانطور که دیدید در سطح شهر مکان ها و محل هایی وجود دارد که می‌توانید تراکت ها خود را با چسب آنها بچسبانید. در این روش اول باید محله مورد نظر را مشخص کنید و بهترین مکان عبور مرور آن محل را در نظر بگیرید و تراکت های خود را بچسبانید.

در هنگام چسباندن تراکت ها این نکته را در نظر بگیرید که در محل‌هایی که پیگرد قانونی دارند این کار را انجام ندهید.

قرار دادن تراکت در نایلون و پخش آن ها توسط فروشگاه ها

در این روش می توانید به دو صورت زیر عمل کنید:

  • چاپ تبلیغ روی نایلون و پخش آنها به فروشگاه ها
  • گذاشتن تراکت داخل نایلون و دادن آنها به فروشگاه ها

برای این روش کسانی که به فروشگاه ها جهت خرید مراجعه می کنند، خرید های خود را درون نایلون هایی می گذارند که یا روی آنها تبلیغات حک شده است یا یک برگ تراکت داخل نایلون آنها قرار داده شده است.

در این روش مسئول پخش عمده تراکت ها شما هستید و مسئول پخش تراکت ها فروشگاه ها هستند.

چسباندن تراکت بر روی زمین

در این روش ابتدا باید دقت کنید که تراکت هایی که بر روی زمین چسبانده می شوند حداکثر از دو یا سه کلمه بیشتر تشکیل نشده باشند. همچنین فونت هایی که برای این نوع روش از توزیع تبلیغات استفاده می شود، باید بسیار بزرگ و خوانا باشد، که افراد با یک نگاه بتوانند آنها را بخوانند.

گذاشتن تراکت زیر برف پاک کن های ماشین

گذاشتن تراکت زیر برف پاک کن های ماشین

یکی از محبوب ترین و پربازده ترین روش برای پخش تراکت محسوب می شود. در این روش نیازی نیست که مستقیم جامعه هدف خود برخورد مستقیم داشته باشید. معمولاً جامعه هدف در این روش از توزیع مردان می باشند. زیرا بیشتر، مردان رانندگی می کند.

پخش تراکت به صورت دست به دست

در روش دست به دست یک فرد تمامی تراکت ها را به صورت مستقیم و دست به دست منتقل می کند. در این روش باید از افراد خوش پوش استفاده نمایید. گاهی در این روش به جای پخش تراکت از دادزن جهت تبلیغات و جذب استفاده می شود.

انواع سایز های تراکت

سایزهایی که برای  تولید تراکت استفاده می شود به شرح زیر می باشد:

سایز A7

اگر می خواهید از کوچیک ترین سایز برای تولید تراکت استفاده کنید، سایز A7 مناسب است. ابعاد سایز a7 بین ۱۰۵ در ۷۴ میلی متر می باشد. در این سایز از تراکت باید با کوتاه ترین کلمات هدف و منظورتان را برسانید.

سایز A6

یکی از رایج ترین سایز برای تهیه تراکت سایز A6 می باشد. ابعاد این سایز ۱۴۹ در ۱۰۵ است. در این سایز فضای نسبتا بیشتری دارید و می توانید از تصاویر و کلمات بیشتری استفاده نمایید.

سایز A5

پرطرفدار ترین سایز برای طراحی و چاپ تراکت A5 می باشد. اندازه برگه این سایز ۲۱۰ در ۱۴۸ می باشد. تقریبا همه مشاغل می توانند برای تبلیغ کسب و کار خود از این سایز استفاده نمایند.

سایز A4

انواع سایز تراکت برای نمایشگاه

اندازه این سایز ۲۹۷ در ۲۱۰ می باشد. معمولا شرکت های بزرگ از این سایز استفاده می کنند. زیرا می توان در سایز a4 متن های طولانی تر و عکس های بزرگتری استفاده کرد.

سایز DL

این سایز معادل یک سوم برگه A4 می باشد، یعنی ۲۱۰ در ۹۹. این ساز بیشتر در تبلیغات در همایش، کنفرانس و نمایشگاها استفاده می شود. از این رو اگر به دنبال پخش تراکت نمایشگاهی هستید، ممکن است برنامه ریز تبلیغاتی شما این سایز را برای تراکت پیشنهاد دهد.

سایزهای مربعی

این سایز باعث می شود که محتویات داخل تراکت برجسته نشان داده شود. سایزهای مختلف آن ۱۴۰ در ۱۴۰، ۱۴۸ در ۱۴۸، ۲۱۰ در ۲۱۰ می باشد.

ویژگی های فرد تراکت پخش کن

اگر می خواهید یک تراکت پخش کن را استخدام نمایید یا خود این کار را انجام دهید، باید چندین نکته را رعایت کنید از جمله این نکات می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

غنیمت شمردن زمان

اگر می خواهید در پخش تراکت حداکثر بازدهی را داشته باشید باید به زمان جور دیگری نگاه کنید. برای مثال اگر جامعه هدف شرکت شما دانش آموزان می باشند باید دقیقاً هنگام تعطیل شدن مدارس در آنجا حضور داشته باشید تا تراکت های خود را پخش کنید.

در صورتی که اگر در زمان مشخص جلوی مدرسه نباشید، باید پخش تراکت را به روز دیگری موکول نمایید.

مرتب و منظم بودن

در همه کسب و کارها اگر عنصر نظم در نظر گرفته نشود در آن کار پیشرفت خاصی حاصل نخواهد شد. برای کار تراکت پخش کن اگر به صورت یک تیم هستید، باید هماهنگ و منظم در یک زمان و در مکان های مشخص حضور داشته باشید و تراکت های خود را پخش کنید. در این زمان است که میتوانید بهترین بازدهی از تبلیغاتی خود را ببرید.

مودب و باشخصیت بودن

هنگام پخش تراکت بیشتر اوقات به صورت مستقیم و فیس تو فیس با مخاطبان خود ارتباط برقرار می کنیم. هر چه فرد پخش کننده تراکت مودب تر و با اخلاق تر باشد، بیشتر می تواند با افراد ارتباط برقرار کند.

وجدان کاری داشتن

پخش تراکت از آن دسته مشاغلی محسوب می شود که کارفرما کنترل خیلی کمتری روی فرد تراکت پخش کن دارد. پس اگر فرد پخش کننده وجدان کاری نداشته باشد، می تواند کارهای زیادی جهت کوتاه کردن زمان نرمال پخش تراکت انجام دهد‌. به زبان ساده خیلی راحت می تواند از کار خود دزدی کند.

آراستگی ظاهری داشتن

همان طور که گفته شد فرد پخش کننده تراکت ارتباط مستقیمی با جامعه هدف خود دارد. پس بهتر است جهت جذب هرچه بیشتر مخاطب خود، آراستگی ظاهری مناسب و جذابی داشته باشد.

اگر در یک رویداد نمایشگاهی نمایندگی دارید و نیاز دارید ۰ تا ۱۰۰ خدماتی چون تشریفات، پذیرایی نمایشگاهی، تامین نیروی انسانی نمایشگاه و … را به بهترین شکل ممکن اجرا کنید می توانید از شرکت خدمات تشریفات نمایشگاهی زینو کمک بگیرید.

تامین نیروی دادزن نمایشگاهی

تامین نیروی دادزن نمایشگاهی

دادزن ها افرادی هستند که روبروی درب مغازه، رستوران و یا پاساژ می ایستند و با صدای بلند سعی می کنند حواس دیگران را به خود جلب کنند. آن ها با صدای بلند مشخصات محصولات را با شیوه طنز بیان کرده و افراد را به سمت محلی که برای آن کار می کنند‌ می کشانند و این گونه باعث افزایش فروش می شوند.

شما نیز می توانید از این نیرو دادزن در نمایشگاه خود جهت تبلیغات بهره مند شوید. توجه داشته باشید که تمامی برنامه ریزی ها باید توسط شخص برنامه ریز تبلیغات شما صورت بگیرد. این شخص به تمامی نیازهای شما آگاهی دارد و بهترین ها را برای شما در نظر می گیرد.

کلام آخر….

شرکت خدمات نمایشگاهی زینو با سال ها تجربه در زمینه تشریفات، پذیرایی و غیره می تواند به شما عزیزانی که می خواهید در یک رویداد و یا مناسبت شرکت کنید، بهترین خدمات را با هزینه مناسب و منصف ارائه دهد.

همچنین جهت تامین و استخدام نیروی دادزن و تراکت پخش کن نمایشگاهی می توانید از خدمات زینو بهره مند شوید. جهت ارتباط با مجموعه ما می توانید با شماره های ۰۹۱۲۹۴۴۹۲۱۲ – ۰۹۳۹۵۴۶۳۷۸۷ تماس حاصل فرمایید‌.

بیشتر بخوانید: چرا فیلمبرداری از غرفه نمایشگاه مهم است؟

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (10 امتیاز)