انواع غرفه نمایشگاهی

در این مطلب سعی داریم تاثیرات ساخت غرفه نمایشگاهی بر میزان فروش شرکت ها و همچنین مراحل ساخت و انواع غرفه نمایشگاهی را برای شما عزیزان بیان کنیم. در کشور عزیز ما ایران هر ساله به مناسبت های گوناگون و رویدادهای مختلف نمایشگاه ها و همایش‌ هایی برپا می شود. این رویدادها انواع مختلفی دارد و شامل صنعتی، تجاری، اقتصادی، مذهبی، فرهنگی، نظامی و غیره می باشد.

چرا توجه به غرفه نمایشگاهی مهم است؟

با حضور موفق در رویدادها و همایش ها می توانید نام برند محصولات و خدمات خود را برای عموم مردم و علاقه مندان به نمایش بگذارید. با تبلیغ و معرفی برند، شرکت و کمپانی شما بیشتر و بیشتر شناخته می شود و سر زبان‌ ها می افتد. به این صورت شما می توانید برندسازی کرده و فروش محصولات و یا مشتری خدمات خود را افزایش دهید. از طرف دیگر با شناخته شدن برند شرکت می توانید به میزان قابل توجهی درآمد کسب نمایید و در ذهن و قلب مشتریان خود نفوذ کنید.

با نفوذ در ذهن افراد، آنها را به مشتریان دائمی تبدیل خواهید کرد. البته باید به این نکته توجه کنید که بر پایی غرفه در رویدادها و مناسبت ها نیاز به تکنیک و دانش فنی در این زمینه دارد. همچنین جهت اداره کردن نیاز به افرادی با قدرت بیان بالا و دارای اعتماد به نفس و از همه مهمتر حرفه ای دارید.

مجموعه خدمات نمایشگاهی زینو چگونه می تواند به شما کمک کند؟

همانطور که گفتیم، شما برای برپایی و دیگر برنامه ریزی های غرفه خود به حرفه ای ها نیاز دارید. مسلما این که شما بخواهید برای هر موردی در غرفه خود همچون غرفه ساز، مهماندار و … به دنبال یک فرد متخصص باشید برای شما بسیار سخت خواهد بود.

ما در شرکت خدمات نمایشگاهی زینو به عنوان مجموعه ای که می تواند تمامی خدمات مورد نیاز شما را انجام دهد، در کنار شما از صفر تا صد نمایشگاه خواهیم بود. تمامی موارد از هماهنگی های لازم جهت ساخت غرفه تا برنامه ریزی های بعد از ساخت غرفه توسط مجموعه ما انجام می شود.

ما در تامین نیروهای غرفه نمایشگاهی بهترین کادر و پرسنل را داریم و این افراد متخصص را در اختیار شما قرار می دهیم. تمامی نیروهای تیم ما برای خدمات تشریفات نمایشگاهی، پذیرایی در غرفه، عکاسی و تصویربرداری و … آموزش دیده و باتجربه هستند. کافی است شما با شماره های ۰۹۱۲۹۴۴۹۲۱۲ – ۰۹۳۹۵۴۶۳۷۸۷ تماس گرفته و با کارشناسان ما ارتباط بگیرید. آنها به شما مشاوره رایگان برای دریافت خدمات ارائه می دهند.

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

مراحل ساخت غرفه نمایشگاهی

قبل از آنکه به انواع غرفه نمایشگاهی بپردازیم، مراحل ساخت غرفه را به صورت کلی برای شما عزیزان بیان خواهیم کرد. جهت ساخت غرفه در مناسبت ها و رویدادهای نمایشگاهی چندین مرحله را باید طی کنید. مراحل زیر به صورت کلی گفته شده است.

شما عزیزان باید به صورت ریز و دقیق تمامی نکات غرفه سازی را توجه فرمایید. توجه به حتی کوچکترین نکات می تواند در نتیجه نهایی و موفقیت شما تاثیر بسیار زیادی بگذارد. از این رو این موارد را ساده نگرفته و به آن ها دقت ویژه ای داشته باشید.

تحویل مدارک لازم به مدیر سالن

مدیر سالن نمایشگاه کسی است که مدارک شما را چک می کند و یک فضا با متراژ معین و مشخص در نمایشگاه برای برپایی غرفه به شما عزیزان اختصاص می دهد. شرکت شما در این مرحله باید مقدار متراژ اختصاص شده بر روی برگه را با مقدار متراژ اختصاص داده شده بر روی زمین واقع در نمایشگاه تطبیق دهد که هر دو متراژ ها یکی باشد.

همچنین توجه داشته باشید که حتما از برنامه ریز غرفه خود برای انتخاب متراژ مناسب مشورت و راهنمایی بگیرید. ممکن است خدمات و محصولات شما برای نمایش به متراژ بیشتر و یا حتی کمتر از میزانی که در ذهن شماست نیاز داشته باشد.

عملیات کف ریزی غرفه نمایشگاهی

در این مرحله با استفاده از یک متریال معلوم با اختلاف ۱۰ سانتی متر از سطح زمین می توان غرفه را کف ریزی کرد. معمولاً باکس های چوبی جهت درست کردن کف غرفه نمایشگاهی استفاده می شود. سطح زمین برخی از غرفه های نمایشگاهی دارای پستی بلندی هایی می باشد که از کف های رگلاژی استفاده می کنند و بعد از آن از پارکت و موکت جهت پوشاندن استفاده می شود.

البته این نکته را در نظر بگیرید که هنگام احداث کف غرفه نمایشگاهی حتماً قبل از پایان کار از مدیر سالن صحت و درست بودن کف ریزی غرفه را جویا شوید و در صورت مشکل نداشتن بقیه سازه غرفه را اجرا نمایید. این مرحله باید در حضور برق کار صورت بگیرد.

استفاده از یک تیم نجار حرفه ای

هنگامی که اسکلت سازه برپا شد، تیم نجاری بقیه کار را با استفاده از نقشه فنی و مهندسی انجام می دهد. تیم نجاری در ابتدا برای اندازه گیری به محل احداث غرفه مراجعه می ‌کند و بعد از اندازه گیری ها، ورق های چوب را در کارگاه برش زده و این ورق های برش خورده را در محل غرفه اسمبل می کند.

سعی کنید برای ر مرحله از افراد متخصص و با مهارت کمک بگیرید. تخصص در این زمینه ها می تواند به شما کیفیت کار بسیار بالاتری را بدهد.

نقاشی و رنگ آمیزی غرفه نمایشگاهی

بعد از ساخت سازه و انجام مراحل نجاری نوبت به نقاشی برای رنگ آمیزی غرفه نمایشگاهی می رسد. در این مرحله کارهایی که انجام می شود شامل موارد زیر است:

  • بتونه کاری محل درزهای چوب که در هنگام کار نجاری باقی مانده است.
  • سمباده زدن محل هایی که بتونه کاری شده است.
  • رنگ آمیزی آستر غرفه نمایشگاهی.
  • لکه گیری محل های باقی مانده از بتونه کاری.

همانطور که مشاهده کردید، در این مرحله باید کمی به ریزه کاری ها توجه شود و مواردی که مانند لکه و یا درزها باقی مانده اند، برطرف شود.

سنباده زدن

این مرحله در واقع رنگ کاری مرحله دوم است که با حضور نماینده غرفه انجام می‌شود تا رنگ مورد نظر درست انتخاب شده باشد.

نصب تجهیزات و نظافت

نصب تجهیزات در ساخت غرفه نمایشگاهی

در این مرحله بنرها و تبلیغات نصب می شود. این امر باعث می شود که تمامی ترک ها و خرابی های که از رنگ آمیزی باقی مانده است پوشانده شود. در این مرحله برقکار تمامی نورهای مخفی و زیبا سازی را انجام می دهد، مانند نصب هالوژن ها و اقسام روشنایی.

انواع شکل های غرفه نمایشگاهی

غرفه های نمایشگاهی چندین نوع هستند و از این رو به دسته های مختلفی تقسیم بندی می شوند. یک دسته از آنها شکل ظاهری غرفه نمایشگاهی است و دسته دیگر انواع شکل های غرفه نمایشگاهی از نظر سازه می باشد. در ابتدا به انواع شکل های ظاهری غرفه نمایشگاهی می پردازیم .

انواع غرفه نمایشگاهی از نظر ظاهر

غرفه های نمایشگاهی ردیفی یا خطی

این غرفه ها به صورتی هستند که از سه طرف پوشانده شده اند، دو طرف توسط غرفه های دیگر و از پشت با دیوار نمایشگاه یا غرفه دیگر. در این غرفه های نمایشگاهی بیشتر بودجه جهت دیزاین و طراحی داخل غرفه پرداخته شده است. ویژگی مثبت آن این است که مشتری های بیشتری را جلب می کند، زیرا اکثر این غرفه‌ ها در حاشیه نمایشگاه قرار دارد.

غرفه های نمایشگاهی نبشی

این غرفه ها به صورتی طراحی شده اند که فقط از دو طرف مسدود و محدود به غرفه های دیگر می باشند و از دو جهت دیگر می توانند با مشتریان و بازدیدکنندگان ارتباط برقرار کنند. اگرچه برای این نوع از غرفه های نمایشگاهی میزان زیادی هزینه جهت دیزاین و دکوراسیون پرداخته شده است، اما اینکه از دو جهت می توان با مشتریان ارتباط برقرار کرد یک نکته مثبت این دسته از غرفه ‌ها می باشد.

غرفه های نمایشگاهی شبه جزیره ایی

این نوع غرفه ها فقط از یک طرف محدود هستند و از سه طرف آزاد می باشند و می توانند با مخاطبان و بازدیدگنندگان ارتباط برقرار کنند. ویژگی این نوع این است که دست شما برای تبلیغات و طراحی دکراسیون بسیار باز است. این نوع غرفه ها خواهان زیادی دارد، زیرا می توان کالاها و محصولات بیشتر و متنوع تری را به نمایش بگذارید. این نوع غرفه ها برای اجاره و طراحی هزینه بسیار بالایی نیاز دارند.

غرفه های نمایشگاهی جزیره ایی

در انواع غرفه نمایشگاهی، بهترین آن ها غرفه جزیره ایی می باشد، اما در صورتی که هزینه های اجاره آن برای شما مهم نباشد. زیرا گرانترین نوع از غرفه ها، غرفه های جزیره ایی می باشد. ویژگی های غرفه های جزیره ایی:

  • باز بودن دست شما در طراحی و دکوراسیون.
  • بازدید و ارتباط با مخاطبان و بازدیدکنندگان از ۴ طرف.
  • به نمایش گذاشتن تعداد زیادی از محصولات و خدمات.
  • ورود و خروج راحت بازدیدکنندگان از ۴ طرف.

اما به این نکته توجه کنید که همانطور که گفتیم هزینه طراحی و اجاره این نوع غرفه ها بسیار بالاست.

انواع غرفه نمایشگاهی از نظر سازه

انواع غرفه نمایشگاهی از نظر سازه

در قسمت بالا انواع غرفه نمایشگاهی را از نظر شکل و ظاهر مورد بررسی قرار دادیم. در این قسمت می خواهیم انواع غرفه نمایشگاهی را از نظر سازه مورد بررسی قرار داده و بگویم که به چند روش می توان غرفه ها را ساخت.

روش اول: غرفه سازی خودساز

در این روش غرفه نمایشگاهی توسط طراحان طرح ریزی می شود و از پایه متناسب با سلیقه و ایده شما طراحی می شود. این روش میزان هزینه های ناشی از ساخت غرفه را بسیار پایین می آورد. اما برای ساخت یک غرفه ایده آل و مطلوب باید حتماً از تیم های با سابقه مجرب و خلاق استفاده نمایید. ویژگی دیگر در این روش این است که دست شما برای انواع دیزاین ها و طراحی ها باز می باشد.

روش دوم:  غرفه سازی پیش ساخته

این نوع متناسب با کار و خدماتی که می خواهید ارائه دهید، نصب راه اندازی می شود. که خود به چهار دسته تقسیم می شود که در ادامه آنها را برای شما آورده ایم.

اسپیس فریم

غرفه اسپیس فریم

این روش بیشتر در نمایشگاه هایی به کار می رود که به صورت روباز هستند. در این روش می توان سازه های اسپیس فریم را کنار هم قرار داد تا غرفه های نمایشگاهی تشکیل شود. در سازه های اسپیس فریم از اشکال مختلف هندسی استفاده می شود که با کنار هم قرار گرفتن این اشکال هندسی و نگهداری آنها به وسیله بست های اسپیس یک سازه فلزی تشکیل می شود. مجموع این سازه های فلزی غرفه های نمایشگاهی را تشکیل می دهد.

غرفه سازی مدولار

در این روش از غرفه سازی مواد و متریال ساخت غرفه به صورت پیش ساخته از قبل تهیه شده است. جنس آنها اغلب از پروفیل های آلومینیومی است. این قطعات متناسب با نوع مناسبت و رویداد نمایشگاهی مونتاژ می شوند و غرفه‌ها را تشکیل می‌دهند. این نکته را در نظر بگیرید که متریال غرفه سازی به روش مدولار ضدآب نیستند و در فضای باز نمی توان از این متریال ها استفاده کرد. روش غرفه سازی مدولار به دو دسته غرفه سازی مدولار ویژه و غرفه سازی مدولار سالنی تقسیم ‌بندی می‌شوند.

  • غرفه سازی مدولار ویژه: از این روش برای طراحی غرفه های کوچک و کم حجم استفاده می گردد. البته در غرفه های بزرگ هم استفاده می شود. برای مثال در طراحی بخش های محصولات، بدنه، میز و غیره مورد استفاده قرار می گیرد.
  • غرفه سازی مدولار سالنی: از این روش غرفه سازی برای رویدادها و مناسبت هایی استفاده می شود که میزبان این رویداد یک شرکت یا یک کمپانی می باشد. به وسیله غرفه سازی مدولار سالنی اقدام به احداث غرفه های هم شکل و یکسان می کند تا شرکت کنندگان بتوانند محصولات خود را در این غرفه ها ارائه دهند.

کلام آخر…

برای این که بتوانید برند محصولات و خدمات خود را برای عموم مردم به نمایش بگذارید حتما باید در مناسبت ها و رویدادهای نمایشگاهی شرکت کرده و غرفه ایی را برای خود اجاره کنید و با بازدیدکنندگان ارتباط چشمی یا فیس تو فیس برقرار کنید.

برای احداث غرفه در نمایشگاه باید حتما از تیم های مجرب و حرفه ای استفاده کنید. زیرا این تیم ها با داشتن سابقه و خلاقیت در زمینه غرفه سازی می‌توانند غرفه ‌هایی را با بهترین متریال و دیزاین به شما پیشنهاد و طراحی کنند. در این صورت است که شما می توانید در این غرفه های زیبا و چشم نواز بهترین ارتباط را با مشتریان خود بگیرید و آنها را به مشتریان دائم شرکت خود تبدیل کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5/5 - (27 امتیاز)